Güçlü Yönler
Öğrenciler
|
Sportif ve kültürel etkinliklere katılım oranı Devamsızlık oranları ( 226 öğrenci okula devam etmektedir.) Öğrenci sayısının azlığı Öğrencilere ve velilere ulaşabilirliliği arttırmaktadır. |
Çalışanlar
|
Kurum kültürü oturmuş bir okul olması Çalışmalarda ekip ruhu ile hareket edilmesi Yönetici-öğretmen-öğrenci ve veli iletişiminin yeterli olması Çalışanların uzun süre çalışma istekleri, okulu sahiplenme açısından avantaj teşkil etmektedir. Geleneksel ve milli değerlerin korunmaya ve yaşatılmaya özen gösterilmesi Zümre çalışmalarının ve diğer zümrelerle işbirliğinin güçlü ve etkin olması Kurum çalışanları arasındaki karşılıklı sevgi, saygı, güçlü iletişim ve paylaşım Yönetimin öğretmen, veli ve öğrenciye karşı açık, şeffaf olması İdari yapının yaratıcı ve yenilikçi düşünceye destek vermesi Yönetimin sorunlara duyarlı ve çözüm odaklı yaklaşımı Okulun tanıtılması anlamında, iletişim ve basın konusunda doğru adımların atılması
|
Veliler |
Etkinliklere katılımların yeterli düzeyde olması Öğretmenlerce yapılan ev ziyaretlerinin velilerce daha çok talep edilmesi.
|
Donanım |
Akıllı tahta Bilgisayar laboratuvarı Güçlü internet ağı |
Bütçe |
Kantin gelirleri Okul aile birliği Hayırsever destekleri |
Yönetim Süreçleri |
Eşitlik Liyakat Anlayış |
İletişim Süreçleri |
İletişim ağları |
Bina ve Yerleşke |
Merkeze yakın ancak şehir kalabalığından izole bir bölgede bulunması Okul bahçesi bulunan yeşil alanların olması Okulumuza yakın Hükümet Konağı bulunması ve Millet Bahçesinin yapılması, Çamlık Mesire alanının yakın olması Derslik başına düşen öğrenci sayısı(25) Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı(15) Sportif ve sosyal etkinliklere elverişli mekân(1 adet basketbol, 1 adet voleybol sahası,Saha dışında 2 adet basket potası) |
Zayıf Yönler:
|
|
Öğrenciler |
Teknolojinin olumsuz etkileri Disiplin sorunları Çevre faktörleri Ailevi faktörler |
Veliler |
Okul veli işbirliğinin yetersizliği Sosyo- ekonomik yapının zayıf olması Çevrenin eğitime bakış açısı Çevrede rol model olmayışı Öğrenci velilerinin eğitimcilere yönelik müdahale alanlarının fazla olması, eğitimcilerde mental yorgunluğa neden olması Özel eğitim hizmetlerinden yararlanması gereken velilerin önyargıları, çevresel etmenlerden kaynaklanan çekinceleri |
Donanım |
Okulumuzun fiziki koşullarının yetersiz olması -Konferans salonu,spor salonu,destek eğitim odası, bağımsız kütüphane bulunmaması
Okul bilgisayarlarının eski oluşu İnternet bağlantısının zaman zaman zayıflaması |
Bütçe |
Bütçe gelirlerinin yetersiz olması Eğitim faaliyetleri ArGe çalışmaları için kaynak bulma zorluğu |
Çalışanlar |
Destek Personel sayısının azlığı Yönetici ve öğretmenlerin kişisel ve mesleki yeterlilik kapsamında eğitim ihtiyacı |
İletişim Süreçleri |
Veli iletişiminde yaşanan sıkıntılar |
Fırsatlar:
|
|
Politik |
Okul öncesi eğitime verilen önem Eğitim alanında bilinçli atılımlar İhtiyaçlara uygun projeler |
Ekonomik |
Eğitime ayrılan kaynak Hayırseverler Sponsorlar |
Sosyolojik |
Köklü bir üniversitenin varlığı Manevi ve kültürel zenginlik Gelenek ve görenek bakımından zengin bir tarihi geçmişe sahip olması |
Teknolojik |
Teknolojinin eğitim üzerindeki etkisi |
Mevzuat-Yasal |
Eğitimde fırsat eşitliği |
Ekolojik |
Çevre bilincindeki artış |
Tehditler
|
|
Politik |
Destek personel yetersizliği Sınav sistemindeki değişiklikler |
Ekonomik |
Teknolojinin hızlı gelişmesiyle birlikte yeni üretilen cihaz ve makinelerin maliyeti |
Sosyolojik |
Kitle iletişim araçlarının olumsuz etkileri Sosyal ve kültürel yapısı güçlü olmayan bireylerin okulumuz bölgesine yerleşme oranları |
Teknolojik |
Teknolojinin kişiler üzerindeki olumsuz etkileri |
Mevzuat-Yasal |
Velilerin eğitime yönelik duyarlılık düzeylerindeki farklılıklar Mevzuat değişiklikleri |
Ekolojik |
Çevre temalı düzenlemelerin uygulamasında yaşanan problemler |